03 augusti 2009

Träsmak?

Jag har några i-landsproblem i vårt hus. Nu när det är i princip färdigbyggt (wow!!!) så har saker och ting landat på rätt ställen, det vill säga flyttat ut från olika rum och in i de nya rummen istället. Kvar i de gamla rummen blir ju då "hål" efter möbler, och även om jag inte är mycket för att övermöblera och pynta överallt, så känner jag att det saknas något på vissa ställen i huset. Men vad? Jag försöker hitta "det rätta". Provade med att ta in den här gamla bänken, som egentligen är en trädgårdsmöbel, men som är rätt fin med den i princip helt bortnötta färgen.





Äh, jag vet inte? Vad tyckte ni?
PS: Jag har förresten provat den turkosblå stolen här inne nu ett tag och kommit fram till att den inte funkade hos oss. Jag tycker fortfarande den är jättefin som ensam möbel, men tillsammans med vår övriga inredning så gjorde den sig inte. Så den får åka ut i någon bod igen. Man vet aldrig när man kanske behöver den...

13 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ahh älskar bänken! Superfin sådär med några kuddar liggandes på. Som gjort för barnen att ha kuddkrig med för övrigt... det vet jag att det hade blivit här i alla fall *ler*. Och så synd på den turkosa stolen att bli stoppad in i en bod... den kanske ska flytta till Skåne istället *flinar*

Kram Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Jättesnyggt tycker jag! Älskar den carmigt nötta bänken och det blev ju väldigt snyggt med kuddarna liggande så där i trave på.

Kraaam, Carina

Ensamma mamman/Ögonblick och Tankar sa...

Jag tycker att bänken är jätte fin. Riktigt charmig. Fast nu vet jag ju inte alls hur de ser ut runt om.... Kanske man skulle testa själv. Skulle vilja ha något att sitta på i hallen.... Kram

Helena Dovier sa...

Jättejättesnyggt, Kristin! Behåll bänken precis där den är nu :-).

Kram från Helena

På andra sidan väggen sa...

Det blev ju jätte läckert med bänken! Jag är inne på samma linje, funderar på att ta in några utemöbler när vårt vardagsrum väl är färdigt. Fungerar ju himla bra hos dig i alla fall :)
Kram,
Ann

Ett Vitare Hem sa...

Jag tycker det vart jättesnyggt!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Fröken Fräken sa...

Neeej, jag tycker så klart att den där bänken skulle passa allra bäst hemma hos mig! ;-) Skämt åsido, jag har ju letat efter något liknande, men fick ge upp och köpa en nyare, i väntan på...

Jo jag har ett sådant hål precis bredvid tv-skåpet. Jag vet precis vad jag vill ha där, ska bara hitta någon som vill sälja en sådan till mig för ett mirakulöst lågt pris.. :-) Hittar jag nu ett klaffbord till slut, är ju allt möjligt!

SussiLibySweden sa...

Tycker bänken är jätte fin och charmig, kanske det är för mycket med tre stora kuddar och kanske skulle jag ha en vit pläd under som får hänga lite slappt mot ryggstödet och på sitt bänken vikt...om du förstår vad jag menar..:-)...
och sedan lite mindre kuddar ovanpå kanske två, men jag gillar ju tre väldigt mycket i inredningen.

Nu är det ju lite svårt att veta när man endast ser en liten bild på hur det ser ut i övrigt.

Hej från Anneli...SussiLi...

SussiLibySweden sa...

Hej igen!, såg att det inte fanns något ryggstöd!!!

Jag gillar verkligen bänken.

Anneli...Sussili...

Kamomilla sa...

Perfekt!
Underbar bänk!

Du, jag har länkat till ett av dina inspirationsbildinlägg i min blogg, jag hoppas det var okej?...

Tack för allinspiration du sprider! :)

Karin Lindström sa...

Hej goa Kristin!

Vad skönt att ni snart är klara med allt, men nog är det lite pyssel innan alla möbler kommer på plats. Din lilla bänk blev jättefin inne.

Vi hörs snart igen!

Kram på dig vännen!

Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara bilder! Underbar blogg! Mari.

Liljas Corner sa...

Hejsan! Jag hittade hit via lilla Kamomilla. Vilken ljuvligt inspirerande blogg du har! Jag hälsar säkert på nån mer gång!

Kram, Nina