12 juni 2008

Saker & färgskala till barnrummen

Efter två dagars intensiv shopping är jag nu tillbaka! Först var vi på Ikea och hittade både garderober och soffor och lite annat. Sedan var jag i Göteborg igår hos min syster, och sprang runt på stan och handlade myyyyyycket. Tack Åsa för att du släpade runt på din syster! :-)

Jag känner att jag ligger lite efter med att visa bilder på bloggen - jag har jättemycket jag vill visa - så idag får det bli ett ihopslaget inlägg med både lite prylar jag köpte till barnrummen, och så bilder på tapeterna vi ska ha där.




Bokstavskrokarna hittade jag hos Casa Linné (Kungstorget 5) för 85 kr/st. Jättesöta, tycker jag! Vi ska ha dem på dörrarna till rummen istället för metallbokstäver, som jag var inne på förut. Den affären var en dröm för oss som gillar vitt, franskt och saker med text på (de har bl a hela kollektionen från Old Sheffield Village i emalj med svart text)! De verkar inte ha någon hemsida, tyvärr. Förutom krokarna fyndade jag och syrran var sin jättestoooor vit lykta för endast 49 kr/st. Den ska ni få senare. Vi trodde inte våra ögon när de kostade så lite, anledningen var att de var lite rostiga upptill... när man då gillar rost som jag, så var ju inte det någon större besvikelse direkt!



Hos Balders hage (Södra Hamngatan 25) - som förresten öppnar webbshop inom kort! - så köpte jag Brukapostlådan i rött och en liten metallbox från Green Gate. Där finns jättemycket fina saker, bland annat massor av Green Gates produkter, Nyblom o Kollén, Gripsholm, ganska mycket söta saker till barn, både leksaker och böcker. Det är en underbar liten affär med möjlighet att ta en fika på innergården!

Grandma's (Vallgatan 36) köpte jag ett randigt tyg i ljusblått och vitt till J:s rum. De har också Green Gates sortiment, och underbart porslin från Cas Agent och Mateus. Där finns också stort utbud på Bruka Designs tyger och produkter, och på andra våningen hittar man textilier från Lexington och Himla. Här kan man botanisera länge!



Det här blir färgskalan till M:s rum. Tapeten heter Klara och kommer från Sandbergs. Till det blir det nog rödrutig gardin, sänglinnet är rödrandigt som ni ser.



J:s rum kommer gå i blått. Stjärntygerna jag köpte har ni sett innan. På den raka väggen blir det en mörkblå tapet (Planes) som fondvägg och på de tre övriga väggarna blir det en ljusblå- och vitrandig tapet (Stripes). Båda tapeterna kommer från Midbec. Den randiga tapeten ser enfärgad ut på bilden, men om ni klickar på den så får ni upp den i större format och ser randningen.

3 kommentarer:

anette sa...

Härliga inköp och vackra färger till barnrummen. Moa ska ha den randiga från Midbec fast i rosa och vit (till den rosa med stjärnor), jag tycker att det blir en fin effekt att den är randig men ser nästan vit ut i vissa lägen/vinklar.

Anonym sa...

Åh... ska Blders få webbutik vad glad jag blir.

Marie sa...

Hej!
Old sheffield village finner du hos Hemlängtan interiör & design
www.minhemlangtan.se
Om du länkar Hemlängtan till din fina blogg så får du 10% rabatt på ett köp!
Välkommen att titta in!
Med vänliga hälsningar
Marie
Hemlängtan interiör & design