16 november 2009

Grått skåp

För några veckor sedan målade jag om vårt vitrinskåp. Det var tidigare vaniljgult och fult i färgen, väldigt slitet och fläckigt, och dessutom hade vi bytt ut baksidan mot nya (läs: gamla) plank som var trärena. Ni kan se hur det såg ut här. Jag hade länge gått och funderat på vad det skulle vara för färg på det, men till sist valde jag en ljust varmgrå färg från Alcro som heter "Duva" som jag blev väldigt nöjd med. Insidan målade jag i matt, vit färg och det gjorde också susen.
.

.
På nyckeln hänger en zinktagg med tryckt fransk text, jag har köpt den på Tradera. Jag är löjligt förtjust i "hängen" som det här på knoppar, nycklar, dörrhandtag mm och det här är en av mina favoriter.
.

.
Vitrinskåpet står i vår matsal och här har jag glas och porslin. Det rymmer mycket, men jag skulle lätt kunna fylla ett likadant skåp till med fina saker...
.
Jag önskar er en bra vecka!

7 kommentarer:

Vem är jag.. sa...

Hej

ja det var en fin färg! och jag måste säga att det är väldigt svårt att välja färg när man ska måla om sina möbler för det ska ju smälta in i den övriga omgivningen

Kram Lisa

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint det blev, plåttagsen var också fin!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

millandante sa...

Den färgen ska jag lägga på minnet! Ser riktigt fin ut!!
Och vilket Traderafynd! Får nog ta mig en kik in där snart!
Ha det bra!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

En så fin färg. Och skåpet ser härligt rustikt ut, fyllt med en massa härliga ting.

Ha det fint!

Kamomilla sa...

Skåpet är en pärla och med rätt färg blev det ännu vackrare! Snyggt jobbat vännen, ett bra val att måla det! Me like!

Karin Krut sa...

Visst är det härligt med gamla skåp :) Färgen ser jättefin ut!
Kika in till mig där väntar en överaskning
Kram Karin

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken fin färg. Har också köpt på mig en ny färg till mina alster som heter stål.

Kram Viveka