18 januari 2008

Stormtider #2

Är tillbaka hemma efter 2 dygn på förlossningen. Dock hemma utan bebis, den är kvar i magen, och har det jättebra där enligt alla experterna. Hade så himla jobbiga sammandragningar att vi åkte på onsdagen (då hade det hållt i sig i nästan två dygn) och de behöll mig först den natten, och sedan även natten till idag. Har fått ligga med bricanyldropp för att få stopp på sammandragningarna och jag vet inte hur många CTG-kurvor de kört. För tillfället är det lugnare i magen men jag tror att det med all säkerhet kommer komma nya jobbiga tider för magen. Det är ju inte riktigt än man vill att det ska dra igång på allvar, är i v 34 nu.

Förstod nu också (efter "isoleringen" på ett förlossningsrum) att det blir storm imorgon. Vad sa jag... det är stormtider nu (se tidigare inlägg). Vi får hoppas att strömavbrottet inte blir så långvarigt i alla fall, om vi nu drabbas av det.

Nu ikväll ska jag mysa med mina "pojkar" som jag saknat - det är verkligen tråkigt att ligga ensam på ett rum och vänta på att bebisen INTE ska komma ut. Det är ju en annan sak när man åker in just för att föda barn och inte för att inte föda barn... om ni förstår hur jag menar.

5 kommentarer:

Marie sa...

Jag ringde häromdagen, nu förstår jag ju att du inte har varit hemma. Nu får den där lilla bebisen ta det lite lugnt, det är ju inte meningen att den ska komma än. Vad jobbigt att behöva bli inlagd på sjukhuset. Mys nu riktigt mycket med dina pojkar och hoppas att det inte blir sån storm som de har varnat för.

Ha det bra Kristin!
Kram Marie

Nettan sa...

Usch, ja inte är det kul det där. Har varit med om precis samma sak. Låg inne 1v. i grav.vecka 20+ 28 & sen i vecka 33+4 dag, ville hon komma ut i stora världen.
Hoppas du / ni mår bra !
Kram Nettan

Dorthe ♥ sa...

Ta det lugnt och var rädd om dig Kristin!

Kramar
Dorthe

Karin sa...

Nu stormar det som bara den här! Jag hoppas att det går bra för dig och att bebisen håller sig lugn. :) Lycka till med allt. Kram Karin

Anonym sa...

Jag har också väntat på att bebisen inte ska komma ut... Men jag hade visst ngt annat "fel" i magen...så jag slapp förlossningsrummet. Vila vidare!!

Kram Marie J