01 februari 2010

Från en klar himmel

Oj, vilket väder det har varit i helgen. Solsken från en klarblå himmel gör allting knivskarpt i januari... till och med snöflingorna ute glimmade vasst och såg ut som flingsalt! Passade på att fota lite på min veranda, som blir så ljus och härlig när solen skiner. Sedan lyfte jag in mina pelargoner, som bestämt sig för att skjuta skott ordentligt ute i sadelkammaren, där de övervintrar, så nu har de fått komma in i stugvärmen och blivit lite "friserade". Jag vet inte om det är för tidigt för dem att sätta igång än, men jag tyckte så synd om dem där de stod i sadelkammaren med mycket knappt ljus och ännu mindre vatten... Mitt fikonträd, som också övervintrar därute, har inte börjat sätta blad än, så jag och pelargonerna s-m-ö-g ut för att inte väcka den björn som sover. Förra året var det nämligen fikonet som vaknade först, det skrev jag om här.
.

.
I helgen har också klarats av lite shopping. Halleluja för nätbutiker!!! Barnens sommargarderober är nu hemklickade (fast jag fryser bara jag tänker på ordet "shorts"), och så blev det lite fina saker till mig också, från Madame Petite. Jag ska visa er sedan vad jag köpte! Kram och hoppas ni alla får en bra vecka!

8 kommentarer:

A home far away sa...

Hihi, snart så är sommaren på gång, det går sååå snabbt!

Ha en fin vecka
Kram Gunilla i Singapore

Ljuva Drömmar sa...

Tänk så glad man kan bli får det första lilla spirande vårtecknet. Känns dock som våren är ganska avlägsen med all ny snö vi får...men så småningom ska det väl börja töa.

Skulle du vilja ha nåt värmande tills det händer så kika in hos mig och var med i min utlottning där du kan vinna en härlig sjal.

Hoppas du får en skön dag, kram Maria!

MODERN COUNTRY sa...

Hei Kristin!

Ville takke deg så mye for dine fine ord om mine bilder i JDL!! Det var så herlig og høre, jeg ble så glad. For jeg selv har sittet og vært superkritisk, ettersom oppløsningen var dårligere enn mange av de andre bildene. Men ja, hva kan man egentlig klare med ett kompaktkamera. Heldighvis har jeg nå endelig kjøpt nytt og kanskje neste gang vil jeg bli mer tilfreds. Skulle ville få gratulere deg også med samarbeid med fotograf Hasse Bengtsson, så gøy!! Ikke visste jeg at du tidligere hadde publisert i både Vakre hjem og Gods och Gårdar. Så spennende som det er og jobbe innenfor dette feltet. Jeg synes du tar både vakre, lyse og skarpe bilder, og det er jo derfor jeg også kommer tilbake for og titte mer. Inspirerende er det!

Ja nå lengter både menensker, dyr og planter på vår og varmere dager. Fy så lang og kald denne vinteren har vært. I dag kom det enda mer snø. Så det er bare og feie og skrape mer is. Enn så lenge får vi stelle med plantene, forventningsfullt at de spirer allerede nå.

God klem,
Aina

♥ Fyra årstider sa...

Vilket ljus på den bilden. Hör av mig snart så vi kan palnera vårt jobb.
Kram Lotta

Kamomilla sa...

Vilket ljus! Härligt! Här lovar de snöyra till natten...

Jag har också nätshoppat! En sadelstol till blogghörnan. kanske inte vacker i inredningen, men skonsam för min arma rygg som tar stryk av pendlandet.

millandante sa...

Mysigt att förbereda sig lite för våren!! Ska också ta in några kvistar, så fint!!
Kram

Liten Bod sa...

Nog blir det vår i år också :) Visst är det bra med nätbutiker, inte ens i Stockholm orkar man utnyttja allt som finns om man kan hitta det samlat på någon fin webbutik. Har sett att fler tagit in pelargoner så det är nog ok. Jag är för lat/glömsk för sådant :) Kram, Tina

Love and be proud sa...

Underbar blogg! Tack för inspiration! :)