05 oktober 2012

Omtag

Jag funderar på vårt sovrum. Igen. Jag blir inte nöjd. Det är något som saknas, men vad? Det är så svårt att veta. Det är mycket lättare att veta vad som inte är bra. Nu är jag inte nöjd med gardinerna och jag funderar på modell och tyg. Jag tycker jag har provat det mesta här: gardinlängder (tog för mycket ljus, det är så litet fönster), jalusigardin (kändes för klumpig med alla vecken), kappa och enkel "upprullad" gardin (den brukar kallas "1700-talsrullgardin" ibland). Den sistnämnda är helt klart bäst, man reglerar ju enkelt längden själv genom att rulla mer eller mindre. Hittills har jag också haft enfärgade gardiner i antingen vitt eller linne, men sedan i somras är jag lite nyfiken på blommigt. Kommer ni ihåg att jag skrev om tyger från Cabbages & Roses? Då var jag inne på de rödmönstrade tygerna... nu har jag svängt över till de blå, och har fått reda på att de finns att köpa på den fantastiska webbutiken Matildeco!

Tyget jag funderar på heter "Constace Blue".

Jag har satt ihop två kollage för att visualisera det jag tänker mig. Bilderna hittar ni på mina pinterestboards, om ni vill följa mig här.



(Kollage egna, med bilder från Pinterest.)

Inga kommentarer: