17 mars 2007

Ömma drömmar

Inte för att jag vet om det någonsin blir av, men jag drömmer om ett växthus på baksidan av huset. Men innan dessa drömmar ens tål att tänkas på i någon mer seriös omfattning, har vi ett antal stora projekt som ska genomföras. Därför får växthustankarna knappt näring, men varje vår blir jag så sugen på att också ha ett hus av glas! I mitt fall är det nog egentligen fel att kalla det för en dröm om ett växthus, för jag tänker knappt odla i det! Där ska jag istället sitta och njuta tidiga vårar, sena kvällar och ruggiga höstdagar. Det blir mer ett lyxhus. Där ska få plats ett bord och ett par stolar, så man kan sitta och äta middag med åtminstone några vänner. Och där ska jag ha mina efterlängtade orangeriträd, fikonet ni vet (bland de första inläggen i den här bloggen) och kanske något citronträd, olivträd...?

Visar några bilder som skulle passa in här hos oss, i vår lantliga torpmiljö. Och för den som undrar - nej, jag har ingen aning om vad de här byggena kostar och jag vill inte veta det än, för jag tänker fantisera ett tag till.

(Bild från Rexton)

(Bild från Vansta Trädgård/Hartley Botanics)

Inga kommentarer: