11 mars 2007

Nordiskt ljus

Vi är rätt bra här i Norden på att skapa ljusa, luftiga men ändå enkla miljöer. Man kanske först och främst tänker på alla de vita danska miljöer som visas i de flesta inredningstidningar numera. Norska hem ser man inte lika ofta, men norska Slettvoll tycker jag gör mycket fint. Deras annonser är alltid så vackra att titta på, här kommer två exempel ur Helene Hennies kollektion.

Underbara norska tidningen Vakre Hjem måste också spanas in! Tidningen grundades 2004 men jag har aldrig hittat den i någon affär nära mig. Du kan ta reda på var tidningen säljs genom att söka på ditt postnummer hos Interpress. Kostar 65 kr i Sverige, överkomligt ändå!

2 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Håller med dig, Vakre Hjelm är underbar! Jag väntar spänt på nästa nummer :) Spännande att få se lite från ert hus framöver :)Vad komiskt att du köpte en likadan kandelaber! Jag blev överlycklig när jag såg dem, slog till direkt :) De blir perfekta till juldukningen :) Ha en bra söndag!

Kristin sa...

Åh! Hej Jenny! Tack för din kommentar, min första! :-) Har du sett att jag har din blogg som en av mina favoritbloggar? Känns som om vi har många intressen, jag tycker liksom du att feng shui är jätteintressant...!