18 juni 2013

Sovrum

Nu när det är som ljusast på året har jag svårt för att sova. Jag brukar vakna till klockan tre på morgonen när fåglarna sätter igång och spela och då är det redan alldeles ljust ute. Som tur är kan jag ofta somna om några timmar efter att jag konstaterat att det är för tidigt för att stiga upp. Tänk hur det är på vinterhalvåret, när man släpar sig runt i ett ständigt mörker - det känns ju verkligen så, eller hur! Då är det ingen stor risk att man vaknar vid tre av att det är ljust...

Kuddar och påslakan (syns inte på bild) i linne från H&M Home, liksom sängkappan.
Överkast från La Redoute och fårskinn på golvet från gårdens produktion.

Svartvit vette och svart skrin köpta i antikaffärer, lyktan i svart plåt är från Affari. Inramad gammal
florabild  på skogssmultron i en svart Ikearam. Madonnan som skymtar bakom har jag glömt var jag köpte...

Chiffonjén i sovrummet hör till kategorin möbler jag är mest nöjd med. Jag köpte den på Blocket, då var den avlutad och med fula jugendbeslag. Sedan målade jag den tunt med Gysinges grå linoljefärg och nötte färgen extra på vissa ställen. Belsagen byttes till gustavianska i gjuten, patinerad mässing. Nu tycker jag den är en prydnad i vårt sovrum, och den har en precis lagom höjd för att ställa fina saker på!



2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Och skulle man vakna för att det är för ljust på vintern så har man glömt att släcka lampan ;)

Så snygg chiffonje... Jag är ute efter lite gamla möbler, måste ta tag att leta efter det nu när det är lite loppisar igång =)

Ha en fin tisdag..

Kram Mia

Kamomilla sa...

VäldiGt vackert i ert sovrum,