01 juli 2007

På bordet

Här kommer tre bilder på vad som finns på olika bord hemma hos oss just nu:



På ett gjutjärnsfat (ett av mina absoluta favoritfat) ligger fågelbo, fjäder och ägg. Fågelboet hittade jag på marken förra sommaren (nerrivet), fjädern är från någon skogspromenad och äggen är vaktelägg som egentligen är påskprydnader... men jag tycker det är fint ihop.




Nysilverfat med liten kruka med australiensiska violer, en gammal flaska med pionknoppar och ett skogsfynd. Min son hävdar att det är "dinosourieskelett" men frågar man min är det från en älg...

4 kommentarer:

Karolina sa...

Nej men va söt du, vilken fin kommnetar! Och vad glad jag blev när du ville länka till min blogg!!

Du får komma dit hur mkt du vill:)
bra idé du gav mig att klä de svarta stolarna med linnetyg, det bryter nog av fint med det lite råa tyget. Det tål att funderas på.

Ha en underbar dag! kram Karolina
www.frokenfagring.blogspot.com

Anonym sa...

Vad ljuvligt du har det där hemma... tack för att man fick titta in :)

Anna sa...

Hej, så fin blogg jag hittade här. Jättefint med tavelramen och fönstret nedan.

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Vad söt! Gilla fågelboet!