04 juli 2010

Påfyllning

Nu när det är så varmt så står det glas och vatten och/eller saft framme hela tiden här, så man inte glömmer bort att fylla på vätska! De söta dricksglasen hittade jag i veckan på Coop, 6 st för 15 kr... ganska oslagbart! De ser lite gammaldags ut, tycker jag.
.

.
Godast är så klart hemgjord saft, men som god tvåa tycker jag Bob Mixx kommer med sina smaker Blåbär/hallon och Jordgubb/rabarber. Smakar som farmors saft och innehåller inte lika mycket socker som annan saft (och inte några andra sötningsmedel heller, som är vanligt när det inte är så mycket socker). Till oss vuxna har jag gjort vatten med smak av salvia idag, salvian luktar så vansinnigt gott... jag hade den till lammkotletterna vi grillade också. Snart blommar den, som ni ser på bilderna.

2 kommentarer:

Petra sa...

De glasen såg ut som sådana min farmor hade. Jag tror jag måste till Coop för lite shopping ;-)
Tack för trevlig blogg / Petra

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka söta glas kanske ska stanna på coop när vi far till Nora i eftermiddag, tack för tipset!
Ha en riktigt bra vecka!
Kramis/LenaS