20 november 2008

Tazetter

Idag tänkte jag visa mina tazetter som jag planterat i den loppisfyndade skålen. Jag tänkte det var dags nu, eftersom det är första advent på söndag. Det var före jag öppnade min kalender (i ett annat syfte) och konstaterade att det dröjer ännu en vecka innan det är dags för första advent. Nog för att man blir lite blind på dagar och veckor ibland när man går hemma med barnen, men att tro att första advent infaller i mitten av november, var väl lite väl magstarkt... (det var därför jag tyckte det var helt okej att köpa hyacinter också, måste jag erkänna).







I skålen har jag lagt lavar som "topping". För att fortsätta med mina pekpinnar från föregående inlägg om mossa: gå nu inte ut och plocka lavar från grenar och kvistar!!! Dessa hittade jag nedblåsta på gräsmattan efter en stormig natt. Om man ska vara försiktig med mossa, så är lavar ett stort no no.
.
Ser ni vad fin kanten är på skålen? Lite vågig, och det vet ni ju att jag är svag för.
.
Ha det så bra och hoppas alla får en skön helg (fredag imorgon)!

4 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

He, he, he... du är för rolig du! Precis så skulle jag också kunna göra :) jag är helt vilse i mössan mellanåt ska jag erkänna. Dina blommor är ju ljuvliga i vilket fall - advent eller inte *ler*

Idag fick jag DE FIIIIINA siffrorna! Tusen, tusen tack - de är super!! Och ditt fina kort... så fint du textar! Det borde du utnyttja på någe sett juh - skriva skyltar o så... ;)

Tack igen! Kram Jenny

Karin Lindström sa...

Hej Kristin min vän!

Ja, nog blir man alldeles förvirrad när man är hemma! Jag skulle kunnat gjort precis samma blunder!

Fint blev det i alla fall, och det kan ju vara skönt att vara igång, det tar ju liksom lite längre tid nu! Jag har gjort mitt första pynt. En lingonriskrans som jag ska sätta ett ljus i, men jag hittar inte någon ljushållare. Jag blir så irriterad, vill bara att den ska vara klar! Jag får nog vänta tills det blir lite ljusare imorgon så kanske jag hittar den!
Här har det snöat lite, lite, och det är några minusgrader. Det är så härligt, nu får det gärna komma mer tycker jag.

Ha en fortsatt bra vecka och helg!

Många kramar
Karin

Tulipa sa...

Hej! Inte lätt att hålla rätt på tiden...den går ju så fort, men där var du lite före!
Fast en del städer har julskyltning nu till helgen...vissa andra (vi bla fast jag bor inte i stan) väntar till advent!
Kram Tulipa

Åsa sa...

Är det advent på söndag alltså??? Det hade jag inte nån koll på jag heller. Men va bra, då ÄR det tillåtet att pynta ordentligt nu då?