27 februari 2011

Badrumsspegel

Här kommer ännu ett inlägg med spegel i huvudrollen. Vi har bytt ut spegeln i badrummet mot en ny. Den förra spegeln var arvegods, visserligen charmig men ramen var tung och spegeln hängde lite snett ut från väggen - något vi inte tyckte om. Den nya spegeln är House Doctors minsta kaminspegel, inköpt hos Maud med butiken Gårdsromantik. Passar så mycket bättre, och jag gillar verkligen formen (rundad upptill) och den fina pärlkanten in mot spegelglaset. På ömse sidor av spegeln satte vi upp lampetter i mörkt trä från Indiska, inköpta för massvis med år sedan. Det är mysigt att ha dem tända när man tar ett bad, eller väldigt praktiskt att ha lite ledljus när strömmen går!

Egentligen borde jag vara jättenöjd nu, men nu tycker jag att handdukshängaren inte riktigt passar in... *suck* Jag vet, är det inte i-landsproblem på hög nivå?! Funderar på att måla om i vitt eller svart, eller ska den bytas helt mot något annat? Har ni idéer? Det känns lite "plottrigt" nu på väggen med spegel, lampetter och så hängaren. Dessvärre har vi ingen annanstans att ha handdukarna hängande, så det måste nog bli där. (Lampetterna är lätta att kroka av och ta ned, så blir det för jobbigt med dem så får de åka in i hörnskåpet och bara tas fram "vid behov".)

Vit kaminspegel från House Doctor köpt på Gårdsromantik.
Kran från Nacka byggnadsvård, handfat från Svedbergs, krokhängare från Me and My Home.
Lampetter från Indiska (köpta för flera år sedan), lampa från Ikea.


8 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Vakker spegel!
Den kom så fint frem på veggen din :-)
Ønsker deg en flott Søndag!
Klem fra Liv

Kamomilla sa...

Jag tycker då det är helt perfekt!!

Madame Edith sa...

Det blev ju jättefint!!!

Hem och Harmoni Marie sa...

Det är jättefint, men jag kanske förstå vad du menar med handdukshängaren. Jag hade nog provat att måla den vit så den smälter in mer.

Ha det gott, kram Marie

Huset på landet sa...

Åh det ser så mysigt ut. Vilken smart idé att ha lampatter i badrummet, något jag kanske ska ta efter.... Här i smålandsskogen ryker strömmen lite då och då. /Maria

emma sa...

Ensamma, vitlackerade krokar, fyra på rad.

Madame Petite sa...

Lampetterna skulle jag målat vita så de smälter ihop med spegel... kroken skulle jag behålla precis som den är, så där grå och fin :)

Om inte det så skulle jag måla lampetterna grå som krokhängaren för att binda ihop allt...

Skulle också kunna tänka mig att behålla de mörka lampetterna mörka och måla spegeln i samma färg :)

Vitt och svart kan bli skarpt ihop ibland... märkte det själv när jag gav mig på och målade en hylla...

Jag har en likadan vit spegel i linneas rum med krokhylla under som var vit från början men som jag av någon anledning målade svart sen... ångrar mig nu då det var mer enhetligt med både vit spegel och vit hylla. Däremot blev det toppen med svart skrivbordskiva och svart säng. Svårt det där med kontrastfärger...

Tusen tak för ditt fin fina utlägg om IKEAS Ektorp. Har alltid gillat dom sofforna men hörnsoffn vi har har ett uruselt överdrag som töjer sig jätte mycket och blir slappt bara någon dag efter tvätt. Hade en trea och en tvåa tidigare som höll sig bättre.

Du har helt rätt om avtagbara klädslar... det har vi ju nu och tur är det... tänkte inte ens på det, vilken tokstolla! :)

Har bara varit helt inne på Howard modeller då en av mina bästa vänner införskaffade det i vintras i linne... en billigare variant från Artwood. Men hur hon lyckas hålla den fläckfri med sin bebis och två- åring vet jag inte! Det är ett mysterium. Men snyggt är det iallafall, men det kanske bara är en tidsfråga...

Många kramar till dig goaste!

...och ja det vore underbart att ha dig som granne. Åh vad mycket kul vi skulle ha!

Fröken Fräken sa...

Hej Kristin! Hos oss hittar du inredningsprylar från bl.a. House Doctor och Miljögården. Välkommen!
Kram Fröken Fräken