02 juli 2009

Garderob

Det är inte mycket som går säkert här hemma för vita penseln, jag har nu målat om garderoben i sovrummet. Jag tyckte den var fin när den var grå förut, men eftersom vi har en grågrön tapet som inte riktigt matchar till, och som jag inte får måla över för min man, så fick jag istället måla över garderoben! Det blev mycket bättre såhär, så slipper garderobens grå färg konkurrera med tapetens grågröna. Jag har köpt fina zinkgalgar också, för att hänga plagg på dörren.







Tvättpåsen från H&M Home får komma med på ett hörn också. Jag måste verkligen slå ett slag för deras kollektion igen. Helt underbar kvalitet med stentvättat linne! Nu senast köpte jag påslakan och örngott och jag tycker de är otroligt snygga och sköna! Dock skrynkliga, så om man känner att man måste ha släta sängkläder så är det här inget att satsa på. Men jag gillar ju skrynkligt linne så för min del är det utmärkt...

6 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Garderoben blev jättefin Kristin! Och jag gillar också deras linnekollektion, H&Ms. Har både tvättpåsen och sängkläderna jag också :) Men vi visste ju sedan tidigare att vi gillar lika *ler*

Stor kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Är det där ett exempel på kill your darlings? Det blir precis som man vill ha det om man bara ändrar på något som man är nöjd med? Skåpet var helfint även i vitt. Själv går jag här och känner mig tom i handen eftersom jag inte har något målande på gång. Ska iofs dra igång lite textiltryck. Bara en liten detalj som fattas. Själva tyget som ska användas...

Helena Dovier sa...

Vad snyggt det blev! Men så är ju garderoben i sig väldigt snygg också. Och vad härligt det måste vara att sova i svala linnesängkläder i den hetta som är nu. Hoppas att din sista arbetsdag innan semestern går fort! :-)

Kram från Helena

Anonym sa...

Hej! Härliga bilder och jättefina galgar. Den vitafärgen kommer nog att åka fram även här då vi börjar sätta vår prägel på huset. Ha en skön dag! Kram S

Ett Vitare Hem sa...

Det vart ju riktigt super fint!
Ha en fin helg!
kramis/LenaS

Kullan Pullan sa...

Har gått och funderat på de där sängkläderna,tycker dom ser jättefina ut men har undrat över om dom är "hårda" att sova i,men säger du att dom är sköna så kanske man ska slå till. Garderoben ser jättefin ut.
Ha det gott!
Kram Paula