16 juli 2009

Prinsessängen

Nu har jag precis gjort åt med sista färgslurken i den 3 l stora burken med vit täckfärg. Det betyder att jag har målat 30 kvm vitfärg den senaste veckan, utöver ca 15 kvm med grundfärg! Och detta bara på lister, foder och så M:s säng då så klart. Som ni förstår, så var vårt hem inte särskilt berikat med lister före vi satte igång förra veckan. Det fattades både i utbyggnaden och i den gamla delen av huset, men nu är det snart åtgärdat!

Ja, här är sängen - nu i vitt! Den blev så fin. Den var avlutad innan och tiden då jag gillade avlutade möbler (för sådär 15 år sedan) är verkligen förbi. Här ser ni också lite av M:s rum med en smalrandig rosavit tapet från Midbecs kollektion Keek-A-Boo, samma som finns i J:s rum fast där är den blåvit, och som finns i den lilla hallen utanför barnrummen, men i beige-vitt. På håll ser tapeten ljusrosa ut men går man närmare så ser man de smala ränderna.


.
I sängen ligger en blommönstrad grön kvilt som jag köpte på rea förra året från Ellos, och så några kuddar jag har sytt själv. De prickiga tygerna har jag köpt i min lokala tygaffär, Textilhuset i Nässjö, men det blommiga, rosarutiga och grönrutiga tygerna är köpta på nätet från Stoff & Stil. På kuddarna har jag sytt fast band och spetsar jag hade i mina gömmor sedan tidigare.
.
Ni får ser mer av M:s rum när jag har pysslat mer med det. Jag har det sköna bekymret att inte riktigt veta hur jag ska inreda det, men detta i-landsproblem kommer säkert att lösas inom kort!

5 kommentarer:

Emelie sa...

Så fint det blir! Gillar kuddarna som du knåpat ihop till en härlig färgsprakande kombination!
Olika färger, mönster, band, och spets - det kan inte bli bättre!!!
Måla på...

Ett Vitare Hem sa...

vad skönt att fått upp lister och fått måla den fina sängen! Det blev så fint med kuddarna och överkastet!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Made in Persbo...Carina sa...

Oj, då var vi ju alldeles i närheten då! Men småland är ju så vackert så det blir fler turer!

Ja det är många bloggtjejer och andra som man får tampas om grejerna med på loppisarna...som du säger, det vore inte stor idé att vi gick på samma, hihi!

Men hur gjorde ni för att få ihop sängen igen...var ni inte tvugna att såga av gaveln?
Vi har nämligen en i princip likadan säng som jag skulle vilja ha upp på vinden men det är samma där, den går inte upp för trappan.
Hur gjorde ni?

Hej så länge!
Kram, Carina

Fröken Fräken sa...

Oja, göra slut på målarfärgsburkar, den konsten kan jag också... här måste det nog snart bli enn burk till för äntligen ska jag få överta pappas gamla tv-skåp. Just nu vitlaserat, men jag vill nog hellre ha det helt i vitt.
Mysgt med kuddarna i dotterns rum. Blommor och prickar är så mycket trevligare mönster än Svamp-Bob Fyrkant ;-)

Och ert allrum, det är jag helt kär i!!

Nancy Wheeler sa...

I think I lost the comment I just sent.
I love the self sticking candleholders you used on the blue and white saucers. I can't find anything like them.
where can I purchase them?