18 juli 2009

Ljuset i tunneln

Ja, så känns det nu... jag börjar se ljuset i tunneln. Slutet på allt målande. Botten på målarburken. Nu är det "bara" att måla de små inbyggda hyllorna och de platsbyggda garderoberna i pärlspånt i barnrummen. Och karmarna till dörrarna där. Och så J:s köpmansdisk. Oj... det var visst inte så lite kvar som jag tyckte...

Jag har inte ens tagit i kameran på flera dagar så därför visar jag bilder från ett hem som jag verkligen gillar, det är hämtat från Hus & Hem och var med i en tidning i vintras. Det är kul att både Hus & Hem och Sköna hem har bra nätarkiv där de lägger ut mycket publicerat material. Allt i hemmet är inte alls lika bra på nätet, och Lantliv ska vi inte tala om - de har inte ens en egen hemsida... (men tidningen i pappersform är en av mina favoriter).

Nåja, inpiration var utlovad, här är bilderna från ett rött dalatorp med vit insida!

5 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!!
Och ja jag känner igen detta när man tror att det inte är så mycket kvar att måla så har det visst tillkommit lite till ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Jag är stormförtjust i din blogg! Tittar in här varje dag för att få lite ny inspiration, tips och idéer. :)
//Emma

Lilla huset på prärien sa...

Hej kära Kristin!

Åh vad jag har saknat dig och din blogg. Ville så gärna stanna och hälsa på hos dig men precis som du trodde så stampade vi bra på gasen för att komma hem till våra kära familjer! Men jag har lovat mig själv en utflykt till Moheda innan sommaren är slut - kanske kan vi ses då?! Det hade varit så himla roligt.

Vilka bilder du visar idag! Helt underbara, hjärtat nästan stannar. Och gud så bra det blev i lekrummet ni gjorde om!! Åh vad jag också vill få i ordning sådär fint!

Ha en riktigt skön söndag!

Kram Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Hallooo! Hur gick det med dagens loppis? Blev det några fynd??? *Nyfiken nyfiken nyfiken*

Kram, Carina

Kamomilla sa...

Härliga bilder vännen! Underbart kök! mums.
Gud vad ni har varit flitiga! men jag förstår att man blir ganska slut... Hoppas ni orkar med slutspurten ännu!
Kamomilla