25 juli 2009

Tid för tankar

Nu är vi på Värmdö igen. Här finns inte direkt något att göra, mer än onyttiga och barnsliga saker. Gå till stranden och bada (gäller inte tjejerna i familjen då vi är riktiga badkrukor), kasta kottar, åka en sväng med båten, planera vilken skärgårdskrog vi ska besöka nästa gång, meta aborre från bryggan (J fick fem igår kväll), plocka blåbär runt husknuten, läsa gamla pocketböcker... Eftersom huset verkligen är pyttelitet och saknar all form av standard, så bygger hela tillvaron på att man kan sitta ute och äta, leka etc. Mer än ett par dagar med regn och trist väder här så längtar jag hem, till moderniteter och bekvämlighet och framför allt mer space! Men med hyffsat väder så är detta en plats där man rensar hjärnan och verkligen kan koppla av alla "vardagsmåsten" man annars har. Inplanerat den här svängen är bl a loppisbesök imorgon (jag gillar verkligen bakluckeloppisen här!), köp av Swedish Grace-muggar i färgen "snö" på Gustavsbergs Fabriksförsäljning och så lite kulturell berikning, vi ska till Wasamuséet.



(Bild lånad från Sköna hem, såhär fint är det absolut inte här hos mig...)

4 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Kristin!

Puh mitt hjärta nästan snörptes ihop - jag trodde bilden var från er sommarstuga! Jisses amalia så himla vackert. Det låter dock himla skönt att vara på ert ställe i Värmdö utan bekvämligheter o dyl. Ibland behövs det också, att gå tillbaka till ursprunget liksom :) I alla fall för en liten stund. Idag har jag också fått åka på liten loppistur faktiskt (inte SÅ sura miner från gubben) och jag fyndade ett par styltor till sonen för 5 kr :)

Kram Jenny

Karin Lindström sa...

Hej Kristin!

Vad skönt att ni är där, och jag trodde också bilden var från er. Så himla fin den var. Men skärgården är ju underbar och det låter som ni har skönt.

Ha det så bra!
Kramar
Karin

Ingrid sa...

Kasta kottar låter riktigt kul!! Ha det så skönt! Kram!

Sanna sa...

Kul att du tycker det är fint, för så där ser det ut hemma hos mig... :)