08 juli 2009

Nytt kök för 70 kronor

I helgen skaffade jag ett nytt kök, för sjuttio spänn! Nej, det är inte världens bästa budgettips på hur man fixar till sitt befintliga kök, det är ett litet leksakskök... på bakluckeloppisen så fanns detta kök samt en massa emaljkastruller för fyrtio spänn. Hos en annan försäljare hittade jag sedan ett bakkit från Tupperware för barn för trettio spänn, så för sjuttio totalt så fixade vi en köksvrå för lilla M att vara i.



(När det är sommar så får man gå omkring i bara blöjan om man bara är 1½ år, tycker jag, för er som undrar över klädvalet... Jenny - ser du tröjan som jag köpte från dig???)







Det lilla bordet hittade vi i en bod, det var slemgrönt så jag målade om det igår. Samma grå som på pärlsponten i köket fick det bli. Kakorna har jag virkat själv. Den rosa plåthinken med bakredskapen kommer från Ica, 25 kr på rea just nu.
På samma loppis hittade jag en gammal kulram för 5 kr, en gunghäst för 50 kr, två gamla konserveringsburkar i glas för 10 kr tillsammans och ett nysilverfat för 20 kr, så jag var jättenöjd.

8 kommentarer:

rosenskära sa...

Hoppas lilltjejen får återbruk med sig i generna - tänk så bra att inte köpa nytt hela tiden, att faktiskt kunna få mera roliga grejer eftersom det är billigt!

Jag vill helst glömma tiden innan loppislivet började, det var ett ständigt IKEA-shoppande...

Lena

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att kocken ser mycket nöjd ut med det nyutrustade köket! Här har det varit loppis var och varannan dag men jag väntar på Det Riktiga Fyndet. Den där karmstolen till exempel. Fast det har ju bara gått tre dagar på semestern än så länge, så man får väl försöka ge sig till tåls....

Hem och Lycka sa...

Nää så fint det blev, vad billigt! Söt liten kökshjälp du har ;-)

kram Mia

Anonym sa...

Hej! Vilka härliga bilder och vilket bra pris du fått ge. Ibland måste man ha tur. //Sofia

Emelie sa...

Åh, det är så mysigt med små kök! Allt "pyttigt" är sött!
Och självklart får man gå i bara blöja när det är sommar!!!
Ha det gott!

becca sa...

Hejsan,
Vilka fynd, roligt att kunna göra så sött och mysigt för så lite pengar.

Hon ser ju ut att trivas i sin kökshörna, och tröjan va ju jätte gullig, (det är klart att man ska ha blöjan bar på sommaren).

Ha det så bra, kram Rebecca.

Lilla huset på prärien sa...

Hej gumman!!

Jag SER!! Så fin hon är i den :) Jag bara älskar de där tröjorna, min E har en grå och en lila för de är så himla fina på med sina små puffärmar och allt :) Och så är den ju så mjuk och stretchig i materialet också!

Vilka FYND du har gjort med den fina spisen med alla tillbehör. Wow!!

Själv kom jag precis hem från Thåström/Anna Ternheim konsert... nu är jag trött i ögat minsann. God natt!

Kram Jenny

Liten Bod sa...

Så kul att du hittade något! Vi borde ha bestämt träff, men hoppas det blir av en annan gång. Jag fyndade på vägen dit istället, men hittade inte så mycket på bakluckeloppisen som tur var :) Jättefint blev köket, men finast är kockan! Kram, Tina