09 juli 2009

Skruttväder

Idag är det riktigt regnigt här. S har börjat spika foder runt dörrarna i utbyggnaden. Jag har målat lite taklister, sytt färdigt vimplar till M:s rum och väntar på att få börja måla en enkel vägghylla. Det är en inne-fixar-dag, med andra ord. I kväll tror jag att det får bli en brasa i kakelugnen och så ska jag baka scones.




De här bilderna tog jag igår, nyplockade blommor i rosa toner från trädgårdens vildare delar (hrmmm... dvs nästan hela trädgården...). Idag inbjuder det inte till någon blomplockning alls. Nej, hoppas på bättre väder nu snart igen... det är ju ändå semester!

6 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Kristin!

Ja nog är det skruttväder alltid. Fy här vräker regnet ner och det är mörkt som bara den. Har städat och bakat, fast det blev i lite fel ordning. Man ska inte ha nystädat när man bakar med en tvååring *skrattar*!

Dina bilder är alltid så underbara. Härligt kök du fyndat också. R har en spis som går varm om dagarna. Han gillar ju att baka som sagt!

Hoppas ni får en fortsatt mysig semester. Och när man har en massa fix att göra så gör det ju inte så mycket att vissa dagar är så här!


Kramar från Sörmland!

Karin

Kamomilla sa...

hej Kristin!
Ja snacka om skruttväder! Här hade vi sån åskstorm inatt att det small och brakade och tv-antennen slogs ur spel... :(

Jag har missat en del av dina inlägg då jag varit bortrest men nu har jag läst ikapp mig. Vilka söta bilder på lilla kocken du visar. Blöja är en helt fullgod klädsel när man lagar mat tycker jag! Ja, i den åldern i alla fall alltså ...*fniss*

Casa Loda sa...

Ja just nu är det ösregn här också, annars har vi klarat oss bra i dag. Det kan ju va gott och mysa inne också nån dag! Börjar semester nästa vecka så jag hoppas också på lite bättre väder nu.
Ha det så bra!
Annika

lottens vita och gröna sa...

hallå där, nog är det skruttväder, det ska alltid vara så tvära kast, inget lagom väder i landet lagom inte! ljuvlig bukett, andas sommar!
ha det gott, varmkram lotten

Ett Vitare Hem sa...

Visst är det skruttigt väder nu får det snart vända tycker vi ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

anne-mette sa...

Hej Kristin
Hvor er det inspirerende at følge med i din blog. jeg forstår slet ikke, hvordan du finder tid til det hele med små børn.

Mange hilsner Anne-Mette

ps. det regner også her i Sønderjylland