04 juli 2009

"Say mama"

Idag bloggar jag från skärgården. Efter att ha slutat jobba igår så åkte jag hem, packade in mig och hunden och några väskor och körde upp till Värmdö för att ansluta till resten av familjen. Nu ska vi ha några dagar här uppe innan vi vänder neråt igen. Förhoppningsvis hinner jag med en loppis och ett besök på porslinsfabriken innan dess, liksom någon matbit på trevlig skärgårdskrog.

Det var så mysigt att se familjen igen, J har varit uppe här i 10 dgr nu så honom hade jag saknat jättemycket! Han har blivit så solbränd på kroppen och blekt i håret så han ser ut som en äkta Kalles kaviar-pojke! M mötte mig genom att säga "mamma". Hon har bara kallat alla för "pappa" innan så gissa om mitt mammahjärta smälte...

Kram på er, nu ska vi dricka saft och äta bragokex på solig gräsmatta!

9 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh... från en mamma till en annan - jag FÖRSTÅR verkligen hur du kände dig! Gud så gulligt... "mamma"! Ha det så himla mysigt nu. Själv njuter jag i trädgården. Just nu ligger ALLA och sover utom jag, tom farmor som är på besök ligger och sover :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Vilket härligt välkomnande. Förstår att ditt mammahjärta smälte. Våra små killar var borta från oss nästan en vecka under själva flytten och oj vad det var härligt att få krama om dom igen. Ha en skön kväll i Skärgården! Kram Sofia

Emelie sa...

Förstår att det var ett kärt återseende! Ha det underbart!

Ingrid sa...

Men det var väl på tiden!!!!
Kram från ett svalare västkusten idag.

Made in Persbo...Carina sa...

Hej tjejen!
Kan tro det var ett kärt återseende med barnen!
Jag kan också tro att HM´s linneserie är underbar. Själv har jag bara sett den i katalogen och där föll jag för den direkt!

Ha det gott!
Kram, Carina

Marie sa...

Hej Kristin!

Hoppas ni har härliga dagar i skärgården! Förstår att ditt mammahjärta smälte, så gulligt!

Ha det bra!
Kramar Marie

Ps. Vad fin garderoben blev!

Åsa sa...

Hihi! Vad fint! Nu ska jag bara lära henne säga "världens bästa moster" så är jag nöjd sen ;-)

Annika sa...

Vilket härligt mottagande.. ha nu en riktigt skön semester.. Kram Annika

Anonym sa...

Tänk att få höra ordet mamma för första gången..det är väl bland det finaste, förstår att ditt hjärta smälte och tog glädjeskutt!
Precis som förut så tycker jag att du har så himla fint så jag ser fram emot reportaget även om jag inte blev den lyckliga som fick göra det!
Behåll dina fina golv, kommer hålla många år och stå över alla trender.
Kram
Marie minlillaveranda